You are currently browsing the monthly archive for maj 2008.

Cykeln med det härliga ljudetOkej, min tur på motorcykeln blev längre än väntat. Träffade på en gammal kompis som jag inte sett på allt för länge. Blev bjuden på nybakad rabarberpaj… kunde inte stå emot. Gymmet blev lidande ikväll.
Hur gör du för att ”straffa” digsjälv när du inte gör det du ska? Funkar det med egna straff? Bör jag kanske skaffa mig disciplinen att ge migsjälv morötter istället…? Men hur ska man kunna stå emot den blå skönheten en dag som denna?
Hon har fyra cylindrar som går lite i otakt på tomgång men drar du på ylar hon som en kvinna under klimax. ;)

 

 

Okej, att sätta Aftonporren som kvalitativ källa i ditt sökande är kanske inte det bästa. Artiklar som håller låg sanningshalt och tvivelaktiga källor till 70%. MEN, ska jag säga, de har faktiskt lyckats riktigt bra med deras ”Viktklubb”. Om jag lyckas övertala min flickvän så kanske hon kan skriva lite om den. Jag måste säga att den verkligen hjälpt henne.. numera en bra mycket tightare liten flicka. Viktklubb tillsammans med Friskis och svettis är kanske värt att nämna. Nog om det!

Läste en artikel om heta badhunkar.

http://www.aftonbladet.se/nojesliv/klick/article2571404.ab

Man kan alltid tycka, det kostar inget. Varken tid, pengar eller svett. Hur vill du se ut eller hur KAN du se ut. Tro vad du vill, men mycket är genetiskt. Själv håller jag Daniel Craig jävligt högt (nummer 7). Med risk för att låta jävligt gay så tycker jag verkligen att han ser manlig ut, på ett mycket snyggt sätt. Rent kroppsligt så har jag annars en annan favorit. Edward Norton i American History X. Lite tunna armar, men annars.. där har vi en kropp!

Nej, nu ska jag dra på mig stället och ta en MC-tur i det underbara sommarvädret… innan gymmet väntar ikväll.

So long!

Okej, 100 cm. Det är ett mått, ett mått på omkretsen på magen. Ligger du över 100cm är du i någon riskzon för hjärt och kärlsjukdomar. Jag vet faktiskt inte riktigt hur det ligger till, det var faktiskt Julia som sa det.

Frågan är om hon är orolig för mig eller hur det ligger till. Vet inte om hon tycker att jag är tjock eller inte, men visst, det är ett faktum att jag inte kommer i mina gamla hårdrocksläderbyxor längre.

Idag kände jag mig dock lite smalare än vanligt. Tog upp hennes måttband och mätte mig runt magen, 98cm! Jag var uppe i 101cm bara för några dagar sen. Iofs brukar jag annars mäta mig på kvällarna.. så vet itne hur mycket man kan ge det. Fast, två eller tre cm gör mycket.

Gym är inte stället man bränner fett på, så är det. Men visst, lite mer V-formad ska jag bli. Inte denna sommaren bara. Du är välkommen att följa med i mina träningsäventyr så mycket du vill. För jag ska bli bättre på att skriva. Både personliga saker samt matnyttiga träningstips. Alla kommentarer är roliga, jag skriver både för migsjälv och känner att jag vill bidra till mina läsare (om det finns några).

Om 2h ska jag klippa mig. Innan det ska jag ta en promenad till mitt gamla jobb, ta en kaffe och kanske en kaka. Väntar bara på att telefonen ska ta emot min nya skiva som får bli dagens skivtips!
Rage – Carved In Stone. Till dig som gillar tät riffig tysk metal.

Chip

Idag ser jag bra tjock ut, idag har jag inget flås, idag ser min triceps ut som en liten dammsugare. Nästa gång är du snyggast i världen. Alla som tränar upplever de dagarna då inget går rätt. Jag lovar att det händer både dig som är ny i kulturen och som ör gammal i gemet.
Se då till att plocka fram minnet av de gånger du kommit fram, ställt dig framför spegeln och klappat digsjälv på din lite tightare rumpa!

Det är inget konstigt att vara trött ibland. Varför kan vi acceptera en dålig hårdag så lätt?
Ikväll ska jag ta itu med mina ben, stora långa muskler som växer sakta. För att inte glömma den energi som går åt. Här märks det om man har ett dåligt flås!

Försöker övertala migsjälv att börja jogga igen, men än så länge så går det inget vidare. Jag ber om att få återkomma.

Visste du att rökning ger dig fyra (4) gånger så mycket rynkor på ålderns höst. Förutom de negativa konsekvenserna som uppstår i redan enkla droger som tobak så blir du faktiskt fulare och luktar illa. Sedan 1800-talet har det uppmärksammats risker tillsammans med tobak men det var först 1948 som det fanns vetenskapliga bevis. Sedan dess har tobaksbolagen varit mycket duktiga i sin lobbyverksamhet. Framförallt för att förhala eller förvränga forskningsresultat.

De lärda tvistar hurvida passiv rökning har påverkan eller inte. Men samma sak gäller där. De källor som har positiva svar, dvs att de tinte är farligt, har ofta tvivelaktiva finansiärer. Filip och Morris, det är två kompisar som gärna betalar dessa undersökningar.

Jag röker inte. Jag har helt enkelt inte råd.

Varken ekonomiskt eller hälsomässigt.
Tänk på att impotens är 85% vanligare hos rökande män!

LÄS MER; Richard Doll – http://sv.wikipedia.org/wiki/Richard_Doll
SE MER; Film – Thank You For Smoking – http://www.imdb.com/title/tt0427944/

Hur många gånger har du börjat gymma, för att sen sluta?

Dags och morgontidningar har rapporterat om att ungdomar sover allt för lite ett tag nu. Så det är inte bara jag då? Själv kämpar jag mot mina lustar att inte sova varje kväll. Jag finner ett lugn när jag får sitta för mig själv när mörkret svept över stan.
Framför TV’n funkar inte, jag blir trött och grinig. Men framför datorn letar jag hela tiden efter saker att göra, anledningar till att inte gå och lägga mig. Det är verkligen ett uppdrag att vända den energin till att istället röra på sig …. eller, sova!
Enligt sömnläkare ska en vuxen människa sova mellan 6 till 8 timmar för att kroppen ska kunna återhämta sig. Du behöver 4 till 5 timmar för att kroppen inte ska falla i dvala under dagen. Om man nu ska kunna dra en paralell över alla människor, något som såklart inte går.

Men, något som är viktigt att poängtera och som jag tidigare skrev. Har du börjat träna måste du också börja SOVA. Sömnar handlar inte bara om hjärnans återhämtning utan även om hela kroppens chans till att bygga upp sina byggstenar.
Du förser din kropp med material i form av fett, kolhydrater och PROTEIN. Din kropp står för byggarbetarna. De är precis lika lata som kommunarbetarna, fast dessa jobbar bara på natten. Så, ge dem den tiden som de behöver.

Mitt tips, börja med dina kvällsrutiner en timma innan du vanligtvis gör. Förhoppningsvis ligger du i sängen även en timma innan. Och du, se inte på TV innan. En timma framför en plastma-TV sänker din kropps förmåga att ta emot D-vitamin. Du äter 40% mer framför dumburken än vad du gör om du sitter vid köksbordet.
För dig som tränar för att slanka till dig. Under natten så ”utvärderar” kroppen din dag och planerar för nästa. Bland annat ställer den in sin egen förbränning, den så kallade metabolismen.

För mycket sömn gör att man blir slö, lätt deprimerad eller har svårt att koncentrera sig. Kort sagt, lagom är bäst! Men sitt inte kvar då, gå och lägg dig! ;)

LÄS MER;
Sahlgrenska, sömlabbet – http://sahlgrenska.se/vgrtemplates/RegRightColumn____29202.aspx
Wikipedia om sömn – http://sv.wikipedia.org/wiki/S%C3%B6mn

SE MER;
A Nightmare on Elm Street – http://www.imdb.com/title/tt0087800/