Vilka minnen.

Igår köpte jag ett shampoo från Axe. Det var väl efter stark påverkan av riktigt dålig tv-reklam. Samtidigt som jag ville ha någon form av nostalgitripp. I ärlighetens namn så finns det inte så mycket märken att välja bland vid herrarnas shampoo-avdelning, inte ens på ett ICA Maxi. I min mening så är det mer en fråga om vilket märke som är minst dåligt.

Hur som haver. I duschen på gymmet idag så förväntade jag mig EN nostalgitripp. Tänka vad förvånad jag blev när TVÅ uppenbarade sig!

Först.. Axe. Doften som jag starkt förknippar med de lätt mögliga duschrummen i Grundsunds skola. Hur vi speglade under dörren med vatten så vi kunde se hur flickorna fick sitt pubishår o tuttarna som började komma. Ja, hur såg en mus ut egentligen? Vi beskrev för varandra vad vi hade sett. Rasmus sa att det faktiskt kallades ”snippa” och att det hette cunt på engelska.

Jag var helt uppslukad. Så fantastiskt.

Jag kan inte minnas att vi jämnförde några längder eller så mellan varandra. Men, det är klart att man tittade. Tror att Hannes hade störst..?

Hur som helst. På tal om det så kom nästa nostalgi. Jag var tillbaka i Grundsund. In i mitt Axe-doftande kommer en kille, smal och kort. Såg ut som Hannes, och med världens dase. Jag har inte sett något liknande sen Kosmos!

20 cm vilande. Genast kom funderingarna, hur normal är jag?

