Hej hej!

Det är så att det är en ny Thailandsresa på gång.

Inför min andra resa, och min sambo Julias första, så är det bra att samla lite resmålstips.
Första tanken var att skapa ett dokument på Google Docs, som vi kunde komma åt även när vi var där. Men, då var det bara vi som kunde se det.. och hur skall då andra kunna få samma tips? Jag gillar när andra gör detsamma, så.. jag ger tillbaka. Sen om mina tips och upplevelser är att gå på, det är en annan sak.

Se allt som anteckningar, .. om du läser detta innan 2012-01-02 såvill jag gärna att du kommenterar!

Till en början. Jag var i Thailand första gången förra året. Då med två kollegor.
Jag behövde verkligen komma från jobbet, så jag åkte dit i tio dagar.

Min kollega J var redan där, sen jul och nyår samt att min kollega S åkte ner lite tidigare.
Väl där så bodde vi först i Jomtien, som är en skithåla, som har närhet till mycket bra golf. Efter det åkte vi ut till Koh Samet, där vi var den mesta av tiden innan vi begav oss tillbaka till Bangkok.

Koh Samet är en bekväm ö. Allt finns, bankomat, turister, internationell mat, prostituerade, barnfamiljer, sandstränder och AC i de flesta bungalows. Skall man bo billigt så funkar Jebs Bungalows bra. Lite bättre boende, så funkade Lima Coco fint. Liten bit från ”centrum” och har en egen vik med tre andra hotell. Bra om man åker dit med sin käresta. Mindre spännande om man är där med en killkompis och alla tror att man är ett bögpar från Sverige.

Hur som haver, nu skall vi dit, jag och min sambo!

Vi flyger efter nyår, hemma i mitten av januari, Det blev så då biljetterna var 10 000 kr billigare.
Landar i Bangkok.. och den har vi inget mer planerat.

Det som kommit upp än så länge är

Hua Hin – Tåg eller buss.
Titta på … stränder typ.

Kanchanaburi – Åka med Death Railway över floden Kwai.
Erawan-fallen
Hell fire pass?
Watpa Tiger temple
Hin Dat Hot springs
Boende Sam’s house
Prova River Rafting

Då var det så långt vi kommit än så länge!

På återseende!

